Tekstikoko: A A A

Vapaaehtoistoiminta

Oletko kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena seurakunnassa?

Vapaaehtoisia tarvitaan toimijoiksi eri tehtäviin.

Herrankukkaron kirpputorille haetaan jatkuvasti uusia vapaaehtoisia niin leipojiksi kuin kirpputorin myyjiksi ja tavaran jäejestelijöiksi. Kirpputori on avoinna aina perjantaisin klo 10- 15 ja lauantaisin klo 10- 13. Työvuoroista sovitaan vapaaehtoisten kesken. Tiedustelut lähetyksen ja diakonian viranhaltija 050 3864922.

Seurakunnan tapahtumien mainosten jakaminen tapahtuu vapaaehtoisten voimin viikoittain. Mikäli olet kiinnostunut ulkoilemaan mainosten jakamisen merkeissä, ota yhteyttä nuorisotyönohjaajaan 050 3864926. Mainokset noudetaan kerran viikossa kirkkoherranvirastosta ja jaetaan työntekijöiden toivomille ilmoitustauluille Porokylässä, keskustassa ja itä-kaupungissa.

Yhteisvastuu-keräykseen kaivataan vapaaehtoisia lipaskerääjiksi, listakerääjiksi ja arpojen myyjiksi. Lisäksi keräystapahtumien avustajiksi ja toimijoiksi on tarve vapaaehtoisille. Ota yhteyttä diakoniatyöntekijään 050 3864921.

Kiinnostaako leipominen myyjäisiin? Niin lähetyksen kuin Yhteisvastuu-keräyksen hyväksi järjestetään vuosittain myyjäisiä. Jos haluat talkoolaiseksi, ota yhteyttä lähetyksen tai diakonian viranhaltijoihin!

Lapsi- ja perhetyön tapahtumiin kaivataan vapaaehtoisia erilaisiin tehtäviin: leivontaan, tarjoiluun, apuohjaajaksi, mäenlaskun valvontaan... Tarvetta on myös avustajaksi retkille ja kesäkerhotoimintaan. Sijaishenkilöä kerhoryhmiin tarvitaan myös ajoittain. Yhteydenotot lastenohjaaja 045 1244611 tai lapsi- ja perhetyöntekijä 045 1238918.

Alakouluikäisten lasten tapahtumiin, retkille ja leireille tarvitaan apuohjaajia ja isosia.

Haluaisitko toimia pyhäkoulunopettajana tai kouluikäisten tyttöjen ja poikien kerhojen ohjaajana? Ota yhteys nuorisotyönohjaajaan 050 3864926.

KouluSaapas toiminnan kahvivaunu kaipaa myös jatkossa vapaaehtoisia. Yhteydenotot nuorisotyönohjaajaan.

Jumalanpalveluksissa vapaaehtoiset voivat toimia avustajina tekstinluvussa, kolehdinkantajina ja koulutuksen jälkeen ehtoollisavustajina. Tiedustelut seurakuntapastorilta, p. 050 3864927.

Kiinnostaisiko soittaminen ja laulaminen seurakunnan tilaisuuksissa tai tapahtumissa? Ota yhteyttä seurakunnan kanttoreihin 050 5503543 tai 050 4028492.